30. mai 2011

The King & I

Her er det ikke rusk! Mannfolka går på jobb kl. 6... jeg kryper ut av loppekassa nærmere 8. Jetlag surrer ennå i hodet, så jeg blir sein ut av dørene. Er heldigvis ikke redd for å vase rundt på egenhånd, så jeg finner BTS'en (SkyTrain) og tar toget inn til Siam Paragon.

Siam Paragon er et eldorado! Det er ikke for ingenting at det kalles "The pride of Bangkok". Dette gedigne og fasjonable shoppingsenteret ligger i en ganske drøy, men dog mulig, gåavstand fra der vi bor. SkyTrain'en har imidlertid aircon, så valget er enkelt.



Sjekk linken HER for senteret. Det har alt hva hjertet behager, og litt til. 5 etasjer med alt fra high fashion via Porscher, et gedigent akvarieområde og gourmet restauranter. Jeg surrer rundt et par timer før jeg bestemmer meg for å spasere tilbake. Det er en drøy halvtime i 30 grader +... Men du verden så mye å se! Kontrasten til Siam Paragon er stor der jeg går mellom boder og pittesmå butikker. Bangkok må oppleves, den kan rett og slett ikke beskrives.

Vel tilbake i leiligheten har jeg 1 time å slå ihjel før jeg skal på 2 timers Thai Oil Massage like borti veien. En 2 timers nytelse av en oljemassasje-seanse koster meg den nette sum av kr. 215,-... Jeg tror det kommer til å bli fast innslag hver dag :-) Spa'et heter The King & I, og jeg føler meg virkelig som en dronning! Kan ikke fatte å begripe at jeg bare gikk rett forbi her en hel uke ifjor...



Jeg har funnet meg en skredder som skal fikse noen kjoler jeg har med meg. Tar turen dit imorgen. Tenker det også har noe andre priser enn hjemme... Og bildet over? Buddhaer er det ikke manko på i Bangkok...

Mannfolka kommer hjem og det blir Mexikansk mat ikveld. Sjekket ut en restaurant ifjor som bare MÅ oppleves en gang til. Igår ble det fransk mat, så det blir ikke kun Thai Green Curry på menyen :-) Ikveld ble det Frozen Margarita og spare ribs to die for, og så direkte i seng...

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar