30. mai 2011

Søndag i Bangkok

Langsom start på dagen. Jetlag'et slipper taket, så vi bestemmer oss for å dra på marked. Nærmere bestemt Chatuchak helgemarked. Dette er virkelig alle thai-markeders mor! Det anslås at ca en kvart million mennesker besøker dette veritable paradiset for kjøpeglade hver dag!!!

På det enorme området er det over 15.000 boder, men disse er gruppert i seksjoner, så det er ikke særlig vanskelig å finne det du eventuelt er på jakt etter. Vi er bare ute for å surre rundt og suge til oss atmosfæren, som jammen er noe for seg selv...

Etter et par timer i dette ekstreme menneskemylderet i godt over 30 grader får til og med de med sort belte i shopping nok. Jeg er glad jeg ikke har med Trude. Hun hadde gått berserk i vesker, klær og dilldall... Prisene er til å le av, dersom man ikke er opphengt i absolutt å ha originale merkevarer. Jeg for min del kjøper meg noe kjøkkenutstyr, men kunne like gjerne ha kommet hjem med akvariefisk og hundevalper, eller møbler og sko. Hva enn hjertet begjærer - det finnes her!


Det spesielle med Bangkok er virkelig menneskemengdene. For ikke å snakke om bilkaoset. Men det er et behagelig kaos. Ingen sinte mennesker, ingen bærting eller stor speed på bilene. Her er et typisk bilde av en Bangkok gate. Litt lite bil akkurat her, det er tross alt søndag. Alle andre dager i uka er det mer eller mindre full stopp. Overalt...


Her er noen fargerike detaljer på vei til et IT shopping senter. Mogens og Ian skal lete etter utstyr, så jeg stikker en tur for meg selv. Et par timer til med shopping senere finner jeg meg en Starbuck's og nyter livet. Bangkok er ikke nødvendigvis avslappende, men veldig innholdsrik. Holder på å tråkke på en rotte !!! på vei ut av Starbucks igjen. Vel...

Vi stikker hjem og slapper av litt. Det blir en liten tur ut til kvelds for middag før kvelden blir tidlig i seng. Jobb imorgen. Starter kl. 06:00. Ikke en SÅ sjarmerende liten detalj...

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar