23. januar 2019

Whistler uke 2

Denne uka har vært en ren innetrenings-, jobbe- og strikkeuke. Været har vært fantastisk, men kun til gåturer. Steinharde bakker som kun egner seg for de mest optimistiske slalomkjørere er ikke akkurat kosher for pinglekneet mitt (ei heller andre snowboardere har jeg hørt etterhvert). Så - da finner man seg andre ting å gjøre. Mandag tok vi derfor bilder av interiøret her som vi skal legge ut på nettet der vi leier ut - homeaway.com. Stor jobb, alt måtte ryddes til det pinlige, som ved visning før salg... Men, bildene ble tatt, så nå får Ian bare gjøre sin magic på dem.

Jeg har fått skrevet en del, kjørt gjennom flere runder med trening og håper at jeg er ferdig med Nivå 1 ila januar. Det er overhengede fare for det. Avslutter ofte treningen med en runde Yoga, og det er herrlig for kneet!



Dette har vært været for uka, så vi har tatt noen turer ned til landsbyen. Her er det folksomt på irskepub'en som vanlig, selv midt i uka.



Jeg fikk meg også en god tur hit til flotte biblioteket i Whistler. Det skal de jammen ha. Til tross for at dette er en typisk turistlandsby så har de orden på litteraturen. Jeg lette etter ei 1001-bok for lesesirkelen i mars. Den var ikke inne, men som hjemme - ble prompte bestilt fra nærmeste bibliotek. Så nå venter jeg spent på mail. Fikk likevel med meg ei Atwood-bok på første besøket. Jeg må alltid lese Atwood når jeg er i "hjemlandet" :-)




Liker veldig godt bibliotekskortet med mottoet deres: Inspire Wonder. Er svært glad for at det er fullt mulig for kun besøkende å få eget lånekort. Jeg er en hyppig kunde når vi er her. Herlig sted å søke ly når været ikke er egnet for fjellet (og Ian jobber ;-)




Deilig mat, herlig atmosfære og skikkelig julebelysning utenfor til tross, vi valgte å spise på Old Spaghetti Factory istedenfor Brewhouse over her. Hvorfor? På Old Spaghetti House serveres nemlig de aller beste baby back ribs jeg har spist - EVER! Alltid et besøk (og fem) der ja. Men Brewhouse over her har også svært god mat. Mange flotte restauranter i landsbyen.

Men - det er også mange andre kjekke goodies, som favorittbakeriet Purebread. Åhh.. Sjekk utvalget i denne LILLE filialen i Function Junction.



 Nok å velge i... ugh...



Som nordmann liker man brød. Skikkelig(!) brød, ikke sånne luftpuffer som de selger over alt i USA. Her er det noe for enhver smak, og du all verden så godt brødet er !!! Favoritten er Cranberry Ginger Raisin tett etterfulgt av Cheddar Jalapeno, alt etter formål :-)



Ellers denne uka så har jeg strikket og ladet opp. Late dager er deilig så lenge man vet det er noe godt i vente. Neste uke er det meldt puuuuudder til onsdag, så her er det bare å glede seg. Meteorologene her er vannvittig flinke til å "spå" været! Vi har fått med oss filmen Glass på kino. Svært spesiell og veldig god, synes jeg. Liker litt odde ting. Det er også blitt en trimtur ned bakken til Milestones for en øl og shandy i baren før vi tok turen oppover igjen. Jeg har funnet Ravelry og Knitpics på nettet, websider for strikkegale kjerringer og jeg fikk avsluttet treningen søndag med en saftig gjennomgang av Nivå 1 (som gjelder for januar - medbrakt treningsopplegg fra fysio må vite).

Vi har det fiiint :-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar