2. juni 2011

På skredderjakt

Ikke noe sted er det vel så enkelt - eller så billig - å få sydd seg hva det måtte være enn her i Bangkok. Her er butikk på butikk med de flotteste kjolestoff og fineste silke samt skreddere på rekke og rad. Dette må jeg benytte meg av denne gang. 

Etter suksessen med omsying av de medbrakte kjolene mine fant jeg ut at jeg skulle få sydd meg noe helt nytt. Og dagen idag gikk med til det prosjektet. Et av problemene med å tråle butikker med kjolestoff er at det finnes så utrolig mye flott! En annen utfordring er å komme ut med stoff til kjole som jeg faktisk kan bruke hjemme i Norge... Vi har ikke flust av gallamiddager å gå i - og deri ligger problemet. Det blir for fine kjoler! Og det som passer i gatemiljøet her i Bangkok kan fort bli glorete hjemme...


Skredderen "min" - I enden av gaten til høyre bor vi

Et godt stykke opp Sukhumvit Road finner jeg butikken fra gårsdagen og kjøper meg stoff til 4 kjoler og et skjørt. Alle i sommerkjole-varianter og 3 av dem i den nydeligste, florlette silke jeg kan finne. Internett er en fin ting, og her har jeg funnet og printet ut modeller av designerkjoler jeg vil ha til å passe min kropp. Skredderne på hjørnet får seg en utfordring. Alt stoffet blir levert, og jeg blir målt i alle retninger. Kjolene blir vurdert og jeg forlater dem 2 timer senere med beskjeden "kom og prøv dem på lørdag"...


Utsikt fra Starbucks ene veien - Sukhumvit Road


Utsikt fra Starbucks i andre retningen - her kan du tenne røkelse og/eller be. Disse "mini-templene" står i tusentall rundt om i Bangkok

Fantastisk! Resten av dagen blir det en times Starbucks besøk med lesebrettet mitt og 2-3 timer langs bassengkanten. Idag har jeg hatt en kreativ dag. Spent på hvordan kjolene ender opp! Det blir enkel middag på Crêpes & Co. litt sent på kvelden, for Ian har en del mer jobb å gjøre etter han kommer hjem fra Chevron.

En interessant dag i Bangkok!

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar