2. juni 2011

Torsdag og tordenvær

Det var litt av et rabalder!!! Våknet i morges kl. 4:45 til et fantastisk tordenvær! Skulle tro himmelen eksploderte og det som fantes av ferskvann i verden kom ned i løpet av kun kort tid. Strømmen var gått, og det var ikke mindre varmt på soverommet... Det ser ut for å bli en interessant dag!

Mannfolka kommer seg nå avgårde og på jobb i 6-tiden. Jeg snur meg rundt en times tid til... for å  sette meg til å lese. Det blir ikke langtur på meg idag heller. Til det er været ... noe ustabilt, for å si det sånn :-) Det er heller en dag for rusling i kjent strøk ikke aaaltfor langt fra leiligheten i tilfelle flere bomber og granater fra oven... Været gir seg i 11-tiden og jeg begir meg oppover gata. Alltid noe interessant å se!



Gateselgere i alle varianter. Fra grillspyd med diverse typer kjøtt (som jeg igrunnen ikke har peiling på hva var) til frukt og grønt. Her er noe for alle behov og smaksløker...

Jeg tar meg 1,5 time på Starbucks og leser idag også. Det er faktisk ganske så trivelig, lese og drikke kaffi og bare nyte kaoset rundt meg. Idag sitter jeg imidertid inne halve tiden, før regnet gir seg og jeg kan sette meg i varmen utenfor og lese. Matthew Reilly og action/thriller bøker på lesebrettet. Holder på med en miniserie. Action så det holder.


Etterhvert finner jeg ut at jeg skal ta meg en tur på "King and I" massasje & spa idag også. Velger en 2 timers signaturmassasje, kombinert Oil Massage, Foot Massage og Traditional Thai (knekk og brekk) Massage. Lokalene er ikke helt 5-stjernes - men *sukk* - det er behandlingen! Jeg kommer ut "som ny" herfra...


Jeg får akkurat tid til å gå og handle noe frukt og mer å drikke før mennene kommer tilbake fra jobb. Det er travelt å være husmor i Bangkok ;-) Den neste kompliserte problemstillingen er - hvor i all verden skal vi spise idag? Her er altfor mye godt og altfor kort tid! 

Ender opp på restauranten "Cabbages & Condoms". Nei - det er ikke skrivefeil... Dette er en restaurant som istedenfor å legge sukkertøy eller sjokolade med regningen gir ut en kondom pr. person. Jeg glemte fotoapparatet ikveld, men imorgen skal jeg poste et par interessante bilder fra restauranten og skrive mer om dette nokså interessante prosjektet :-)

Nå er det imidlertid natta...



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar