29. januar 2018

Whistler - Uke 3

Dersom forrige uke avsluttet bra, så ble denne uka enda bedre! For å ta det beste først som sist - det datt rett og slett 197 deilige centimeter med puddersnø i løpet av uka! Og kneet, det holdt alle dagene! Du verden for ei flott og sykt travel uke vi har hatt!



Terrassen ble pakket inn i et fantastisk pudderteppe. Lett lett snø, og det plystret ned. Helst om nettene, som jo er helt perfekt. Dette er en av ettermiddagene, med litt lys og mulighet for å ta bilde.



Vi holdt oss i bakken flere timer om dagen. Det ble temmelig tungt etterhvert, både på bein og rygg. Men jeg ville ikke vært all snøen foruten. Fantastisk deilig lite mennesker i bakkene gjorde at det var lite og ingen kø noe sted. DET er herlig det!



En stk veldig fornøyd og veldig sliten mann. Ian kjøpte seg et nytt snowboard i løpet av uka. Dette begynte å bli temmelig utkjørt. Et trofast brett gjennom 5 sesonger.



Pause! Vi har brukt Glacier lodge som restaurant sålangt i år. Foretrekker å holde oss vest i fjellheimen. Færrest mennesker, og minst vind om det blåser. Godt å strekke beina midt i økten...



Utsikt fra et lite stykke oppi Crystal-heisen. Eventuelle skyer og tåke ligger som regel lenger nede i dalen. Det er fordelen med høye fjell... Vi befinner oss som oftest over skydekket, og har sol i fjellet mens det faktisk kan regne/snø/være tett vær nede i Whistler Village. Deilige heiser!



Ikke så veldig godt bilde, nei. Men måtte bare ta med dette. Det er skigruppa Whistler Kids som er ute renner. Ungene er skikkelig skjønne. Noen av dem med tyllskjørt utenpå buksene. Disse småjentene hadde ballongdag og sang nedover løypene. Det hadde jeg også gjort :-D



Fra ei av favorittløypene i "lavlandet". Lower Gearjammer, og Ian i sitt ess. Nå med nytt snowboard, og - jeg har omsider fått ham til å kjøpe seg ny, knalloransje bukse. Alltid greit å være synlig i bakken og lett å finne mellom trærne :-)



På vei tilbake til huset etter en lang dag i bakken. Ja, jeg er like trøtt som jeg ser ut :-) Derfor er det herlig å slappe av her:



Ser ut som jeg har 50 cm overkropp :-) :-)  På med lua, og etterpå - på med boblene på full fres. Gamle muskler skal få massert seg!



Lørdag dro vi ned til byen. Det er Pride-festival i Whistler, og alltid mye halloi både å se og høre... Som ventet var det proppe fullt på favoritt-utestedet vårt Dubh Linn Gate, irskepub'en med levende musikk og masse god øl og skikkelig Magners cider til Ian.


Vi var heldige, og traff våre venner Lisa og Steve som allerede hadde ordnet seg plass sammen med et annet vennepar. Det ble et par herlige timer med mat og god drikke. Etterpå tok vi turen på kino. Sistefilmen i Maze Runner serien av Dashner (forfatter) var kommet på kino, så den måtte jeg å med meg. Kinoen er fin her. Liten landsby, men med hele 6 saler!



Belyste trær i sentrum igjen. Jeg blir aldri lei av dem. Disse ser nesten kunstige ut, men er jo ikke det...


Og hver kveld vi har vært i byen så kommer vil hjem til denne velkomsten denne uka. Nedsnødd, men likevel brøytet og kostet inngang. Herlig!


Idyllisk, ja det skal være visst. Og nå skal mildværet kommet. Jeg ser nesten fram til ei uke uten så mye ny puddersnø. Vi har planer om å a) rense teppet i 1.etg, eller b) kjøpe og få lagt nytt teppe. Trenger også å sjekke ut tørketrommel og ha et møte med hun som er ansvarlig for utleien her. Det er et skikkelig trykk på utleie nå i år, og vi har fullt belegg and then some for tiden. Kanskje vi må skru opp prisene?

Nok ei fantastisk uke er over, og vi har allerede satt av hele august for sommersykkelferie samt reservert plass for oss selv 3 måneder neste vinter. Med det utleieinnrykket som er her for tiden er det best å være føre var!



Satser på å tilbringe noen timer i kontorkroken min her denne uka. Det er nå meldt mildvær i uoverskuelig framtid, så kanskje jeg får gjort unna litt skrivearbeid?


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar