2. oktober 2015

Oman - På lading

Etter en heller over gjennomsnittet travel sommer er det endelig tid for sommerferie, 1. oktober til tross. Vi har omsider kommet oss til Muscat i Oman. For en temperatur. Og for en ro. Herlig! Første dagen idag har vi igrunnen ligget på lading. Forsov oss nesten til frokost (som avsluttes 11:00) og sov 4 timer i ettermiddag i tillegg (er passert 50 nå, husk det). Er imidlertid nå fulladet - og klar for senga... Åpningstider på bilutleie er ikke som hjemme, så den planlagte utflukten ble lagt litt på is. Vi fikk likevel ruslet litt rundt hotellet her. Man må da ikke slite seg helt ut :-)


Velkommen til hotell Intercontinental, Muscat! Jo takk :-)



 Stranden nedenfor hotellet. Ikke de fineste strendene her på denne kysten. Jeg tror jeg holder meg på hotellområdet for bading. Der er det lov å sole seg i bikini. På stranda får man litt vel mye uønsket oppmerksomhet, for å si det sånn...


En bygning "borti gata".


Det er 7 dager med regn i året... Så her blir det meste vannet. Palmer, busker og blomster er alt fra vanningsanlegg. Ellers er området sand...


Jeg har som kjent lampedilla og kunne ikke dy meg. Uuuut mooot India-haaavet... - eller også kalt Gulf of  Oman :-)


Pen utsikt den ene veien fra hotellrommet. Ba om å få hotellrom vendt mot fjellene, for det bygges nytt operahus i utsynet andre veien = massivt bygningsområde. Det er lurt å benytte TripAdvisor!

Folkene herfra virker utrolig hyggelige, maten sålangt veldig god og kulturen fascinerende! Skal bli interessant å utforske videre. Imorgen går forhåpentligvis turen til Mutrah souk, en bazaar ikke langt herfra. Kan bli en opplevelse! Den eneste utfordringen her er kleskoden... Jeg liker å gå i vanlig kort shorts og med spaghettistropp-topp i en varme som dette, men i tillegg til blondt hår blir det noe drøyt med oppmerksomhet. Tynne lange skjørt og t-skjorter helst over skulderen fungerer bedre. Men her er 35+ varme grader... På hotellområdet er det meste akseptert, så får jeg heller godta å være mer påkledd ellers.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar