22. september 2016

Houston 1/3

Ping pong business trips! Full av jetlag havnet vi igjen i Houston etter et par dager å vaske/pakke nye klær og nye timer på fly. 13 timers tidsforskjell på Bangkok og Texas-byen, så hodet er svingstang og ikke helt påskrudd. Denne gang havnet vi på Hobby Airport, den nasjonale - i helt andre enden av byen. Leiebilen stod klar på IAH...så det ble litt klabb og babb før vi fant hotellet rundt midnatt. Et hotell med herlig utsikt, flott fitnessrom og med god størrelse på svømmebassenget for trening. Hilton Houston Westchase - jepp, her kommer jeg svært gjerne tilbake! Ingenting å si på utsikten heller.



Good morning Houston!


Og været viste seg fra sin beste side. Bevares. Ikke helt 2016-stil sålangt. Monsunregnet som datt da vi landet igår var nok bare en trussel. Får vi håpe. Det er 35 grader ved bassenget idag. Fullt hus og stormende jubel. Hehe... Her er det bare å nyte! Jeg er sjåfør og kjører Ian til kunde hver morgen. Med Westheimer Road like utenfor døra er det lett å navigere. Så lett, at jeg kjørte meg vill. Første morgenen etter jeg hadde droppet ham av. Med bil uten SatNav og uten nedlastet kart på telefonen var jeg virkelig ute å kjøre. Ian var til liten hjelp på telefonen, for jeg hadde rotet meg inn i et området med enveiskjørte gater og detours pga storstilt veibygging. Djeeezes. 1t20min senere fant jeg omsider Westheimer igjen... Da hadde jeg hatt lettere panikk et par ganger for å havne inn på en av ringveiene her. Jaja - All is well that ends well ifølge Shakespeare, og jeg fant veien tilbake. Til bassenget. En erfaring rikere...



Hilton Westchase er bygget av glass. Skikkelig kul fasade. Dette er utsikten fra solsenga, og rommet vårt er i ett av utstikkene på midten, i 11 etasje. Fantastisk flott utsikt!

Vi har Executive Room, så det så flott heter. Ikke for å få større og mer fancy rom, men for å få tilgang til frokost på hotellet. De har nemlig ingen normal frokostsal, kun et stort rom i 13 etasje hvor en mindre buffet serveres. Fordelen er imidlertid at der er det alltid mat og snacks. Hele døgnet. Og kald drikke, kaffi, vin og øl på kveldstid og en dessert serveres på ett eller annet tidspunkt. Praktisk! Og så spiser jeg derfor svært lite til frokost, for det er helt normal mat... ikke Texas-over-the-top-breakie som de har på de fleste andre hotellene. Ikke så galt osv. Dette kan bli en fin uke!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar