24. september 2016

Houston 2/3

Jeg kan venne meg til en uke i ny og ne som sjåfør i Houston. Flott temperatur, masse lesing, bassengliv og god mat. Mye god mat... Men bare i ny og ne. Det kan bli noe ensformige dager for meg som ikke har svart belte i shopping og liker å velte meg i merkebutikker. De, og designer outlet's, er det nemlig mye av her. En vanlig dag består normalt av transport av arbeidskaren til aktuelt oljeselskap for uka.



Og samtlige oljeselskaper her har imponerende bygninger! Dette firmaet ligger nesten vegg-i-vegg med Memorial Shoppingsenter. Praktisk for meg om jeg er tidlig ute for å hente på ettermiddagene. Det er jeg vanligvis :-) 




Sånn ellers i uka liker jeg veldig godt å utforske matbutikkene her borte. De er et syn! Nå er det gresskar på display over alt. Halloween er bare en drøy måned unna... men her er det allerede oransj så langt øyet kan se. Favorittmatkjeden min er Kroger, tett fulgt av Randalls. Fersk frukt og friske bær både som jeg kan navnet på og ikke og med et vinutvalg et hvert vinmonopol i Norge kan misunne så er det ikke så rart at jeg roter lenge rundt i butikken.



For dem som liker cupcakes er det nok fargerikt å velge i... 



Jeg er ikke spesielt glad i kaker, så foruten all den ukjente frukten og bærene jeg går bananas i så tester jeg ut én ny Zinfandel-rødvin hver gang jeg er her borte. Denne gang kjøpte jeg en 2013 utgave av Seven Deadly Zins, og den kan virkelig anbefales!



Kveldstid er det alltid diskusjon rundt middag. Hva har vi lyst på, hvor går vi og med hvem. Etter jevnlige besøk her borte i snart flere ti-år så har vi våre favoritter. Her er Ian og jeg på min desidert høyest rangerte Tex-Mex. Med andre ord Lupes Tortillas. Igjen! Aldri en uke uten :D Frozen lime marguaritas - alltid to, og Carne Asada. Bankers! Ian er flinkere å teste ut menyen, og det gjør jeg også om jeg klarer å lure ham med en runde to innenfor samme uke. Denne uka ser det ut for at det ble med den ene gangen. Og som hattelampene, og mannfolka forøvrig understreker - we are in Texas ok...

Men all denne maten kan ikke fortæres uten trening. Denne uka har jeg vært flink. 5 ut av 6 dager på ellipsemaskinen i første etasje. Kan nesten få god samvittighet av mindre :-)  Og ja, selvfølgelig, glemte å nevne - Sports Academy! Treningstøy to die for. DER kan jeg gå amok!



Klar for å riste litt på flesket. Hva skal vi spise senere idag tro? :-)
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar