20. februar 2019

Houston uke 1

Ian skal i morgenmøte i Woodlands torsdag som betyr, at vi må fly onsdagsmorgen, som igjen betyr at vi må dra fra Whistler tirsdagen og sove over på flyplasshotellet. Mandagen blir derfor pakking og rydding av kjøleskap, post, søppel m.m slik at vi kan dra avgårde mot Vancouver tirsdag morgen. Planen er nemlig å dra hit først:



Denne vinteren setter vi inn en ny to-seter sofa der "TV-benken" nå står, et brunsort, stort og klumpete møbel som vi ikke bruker til annet enn å ha rot i. TV henger jo på veggen, så ingen behov for denne. Det vi imidlertid har behov for er flere sittegrupper. Fant en perfekt size burgunderrød sak som vil stå perfekt i stil med den svære vinkelsofaen som har burgunderrød trim rundt putene. Sofaen blir fraktet til Whistler og vil bli levert en ukes tid etter vi kommer hjem. Supert! Det gleder jeg meg til. Med det mørke gulvet vi nå har så kommer denne til å gjøre seg! Hva vi også gjorde på IKEA? Spiste svenske kjøttboller til middag, haha!

Siden vi hadde lang dag i Vancouver så var vi også innom et par strikkebutikker og våpenbutikker. Litt for hver sin smak. Ian er på jakt etter 'dingser' til det nye salonggeværet sitt, og jeg har god plass i bagasjen til mer garn. Det ble en fiin dag i Van før vi dro til Fairmont hotell på flyplassen for overnatting.



Fairmont er et skikkelig luksushotell, med superdeilige senger, svære rom, gedigne bad og med vinduer ut mot rullebanen. Likevel hører vi ikke et piiip bråk i rommet. Sengene er gedigent store, så her var det deilig å bare synke ned med en ny fantasy-bok fra biblioteket. Herlig!



På vei over til Houston fikk jeg endelig tatt et skikkelig bilde av oljefeltene i nord-Texas. De hvite firkantene er der oljepumpene står. Aldeles spesielt! Jeg var litt for sein til å ta bilder av områdene lenger nord, med vanningsanlegg som laget svære sirkler i åkerene, som om aliens har vært på ferde. Jeg ble helt fascinert. En ting er å kjøre gjennom området, en helt annen dimensjon får man av å se det fra oven...



Alltid kos å komme tilbake til Hotel Indigo på Hidalgo St. At hotellet ligger kun 100 meter fra det største shoppingsenteret i Houston gjør jo ingenting... Liker også spesielt designet på veggene i hotellresepsjon og treningsrom - strikketema i sjøgrønne farger. Aldeles min stil :-)



Rommene er også herrrlige i fargene, og har tregulv! Veggen bak senga er et bilde av en fake foss, en vannvegg som er bygget like borti gata her. Et spektakulært syn.

Den blå himmelen nedenfor her møtte oss da vi landet. Fra -22 i fjellet i Whistler til +28 grader var voksne 50 graders forskjell. La meg si det sånn, jeg merket det! Hadde lagt kjoler og skjørt igjen i Whistler for det var meldt kaldere vær, må si jeg angret da vi landet... Været ble imidlertid noe 'bedre' ut over uka, lå på ca 20 bortsett fra lødagen med 6 grader og vind(!). Det var igrunnen helt perfekt! De 20 altså, ikke de 6...



Gerald D. Hines waterwall

Som alltid er det mye å finne på her i Houston. Denne første uka har vi fått med oss shopping på sportbutikker, shopping på Galleria, tur til Chocolate Bar, innom favoritt-fotogalleriet i Montrose, Ian har vært på skytebanen med Abel og jeg har funnet meg en gjeng galne damer...



...her i butikken Nimblefingers på Memorial Drive. I tillegg til garn diskuterte vi Houston's massemordere, podcasten Dr Death og andre makabre historier. De har vår liknende Strikk & Drikk som jeg er blitt invitert til. Dessverre passet ikke dagen, men jeg var hjertelig velkommen neste gang jeg kom til Houston - damer etter mitt hjerte. Har ikke hatt et så makabert butikkbesøk - Ever! :-)



Lørdagen ble en standard lørdagskveld til ære for meg. Først middag på Thai Cottage (green curry to die for), deretter film på Edwards Theater - A Star is Born. Er SÅ glad for at vi ikke hadde sett filmen tidligere. Lydanlegget her er aldeles formidabelt, så det var rett før vi også så Bohemian Rhapsody på ny, bare fordi. Deilig kino med 24 kinosaler og et gedigent utvalg filmer og visninger pr dag. Denne Red Carpet trappa er jeg blitt avbildet i flere ganger. I år tar jeg rulletrappa - kneet likte mye bedre det ;-)

Fin start på Houston-oppholdet dette!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar