20. februar 2019

Houston uke 2

Møtevirksomheten til Ian med kundene har sålangt gått bra. Mandagen blir sjekk av kursrom hos Schlumberger som skal kurses i RoQC-tools noen dager denne uka. Ser ut for at alt fungerer - so far, so good. Turen går derfor til Galleria og Nordstrøm hvor Ian faktisk går bananas med både klær og sko. Bukser, skjorter, finsko og flere joggeskopar fra sportsbutikken senere kan vi dra på middag med Albert, John og Ludmila. Jeg får bestemme spisested, så turen går derfor til ... Outback på Westheimer. Alltid en suksess!

Tirsdag og kursdag. Jeg holder meg på hotellet, som forøvrig har et supert treningsrom med akkurat det jeg trenger - vekter, ellipsemaskin og ergometersykkel. Det strikkes til den store gullmedalje, og garnet jeg kjøpte på Nimblefingers vokser fort mot genser med tjukke pinner str 8mm.



Deilig garn å jobbe med fra Queensland collection, farge Brisbane. Fant en gratisoppskrift på norske Garnstudio som jeg modifiserte litt, modell Greentea. Kjekt prosjekt!



Det blir aldri nok kino for meg på tur, og Edwards Theater borti gata har flere filmer å by på. På vei over klarte jeg ikke å stå imot denne - alltid mye å se her borte. Reklame for peanøtter anyone? Og navnet - NUTS4U :-))  Filmen vi så idag var Cold Pursuit med Liam Neeson. Anbefales definitivt om man har en smule makaber humor. Vi var i rette humøret og holdt på å flire oss skakke.

Etter filmen, nytt spisested og sannsynligvis en ny restaurant på må-besøke-lista mi (som begynner å bli lang).



Nok en Tex-Mex, denne med Happy Hour på Blackcurrant Frozen Margarita da vi ankom. Du all verden for god margarita! Neeeesten på høyde med top shelf Lupe's - og DET skal godt gjøres! Chuy's var full av folk, av liv, merkelige mennesker, noen digre, andre normale og med et godt støynivå. Herlig plass og svært spesiell dekor...



Rosa vegger, discoball liknende lamper fra åtti-tallet, plastsofaer og en fornøyd mann!



Huheeei for mat... Det er jammen godt det er treningsrom på hotellet, for Houston har de aller bestesteste restaurantene jeg vet ;-)

OG - så må jeg jo ikke glemme: Det er kinesisk nyttår, og det feires med stil. Vi besøkte den vietnamesiske grupperingen for å se hvordan det foregikk på dagtid. En sur og kald dag, dessverre, men dog. Det ble en litt spesiell opplevelse. Innomhus i et varelager/matbutikk hadde de prøvesmaking av all mulige vietnamesiske og thailandske matrettet. Vi hadde egentlig planlagt å gå på vietnamesisk restaurant i området etterpå, men jammen ble det nok mat! Såååå mye godt! Og så frustrerende at man ikke kan kjøpe med seg hjem. Prioritering i kofferten, dessverre...



Fargerikt inngangsparti



En av svært mange 'utstillere' av mat. Her fant du det meste, og så mye godt! Noe mat var ikke helt tilpasset norske ganer da... Ikke for sterkt, men rart... Spesielt noen av konsistensene...



Morsomt å finne denne her da :-))



Utendørs var det underholdning. Vi kom for å se dragedansen, med fyrverkeri og full rulle, men programmet var dessverre forsinket. De ventet på en brannmester som måtte være tilstede under hoveddansen, som var dragedansen. Disse damene var litt av underholdningen, men det var så kaldt ute (6 grader og vind igjen) at vi ikke orket å vente ytterligere 1,5 time. Men kjekt var det, å være med på deler av den fargerike feiringen av starten på kinesisk nyttår, og The Year of the Pig!



Fullt så fargerik er ikke betongbyen Houston normalt da... Jeg blir like fascinert hver gang jeg kommer hit. Her er det bygget flere nye overpass siden første gang jeg besøkte byen. Grått, grått og betonggrått. Men så er det effektive veisystemer her da! Har ingen peiling på hvor mange biler det er på veiene her til enhver tid, men de får skyflet hundretusenvis avgårde i alle retninger døgnet rundt. Stavanger kommune burde tatt turen...



Ja selvfølgelig var vi innom her, Best Buy. Ian handler disker til jobbruk, mens jeg sjekker ut om det finnes dingser eller tilleggsutstyr til Kindle som jeg ikke visste jeg ikke kunne klare meg uten. Ikke denne gang, så det ut for.



Ikke bare grått her da. Solnedgangene kan være riktig så flotte, til tross for alle bilene og betongen. Må ikke glemme det.

Siste lørdagen ankommer og det er store planer for dagen. Det er igjen blitt varmere i været og Ian har planlagt nok en tur på skytebanen med Abel og sønnen. Jeg har ikke fått nok av garn og Nimblefingers, så jeg kjører Ian ut til skytebanen. Et gedigent svært utendørsanlegg! Selv snur jeg nesa nedover Westheimer igjen for å finne garnbutikken på Memorial Drive. En god kjøretur, men verd hvert øyeblikk :-)



Får med meg en myk, deilig bomullsblanding som skal bli til en sommerslig v-genser



Og så fant jeg meg en oppskrift på en topp med hullmønster og flette i skikkelige candy-farger. En må-ha, for jeg har lenge ønsket å strikke meg en luftig sommertopp. Oppskriftsheftet er på engelsk, men jeg har funnet meg en oversettelsesside på nettet, så det skal gå greit (håper jeg).



 Ikke en tur uten... På vei tilbake fra garnbutikken fikk jeg også tid til å svippe innom Barnes & Noble. Denne butikken er ikke så koselig som den på Shepherds, men utvalget er svært bra!



Rusle mellom bokreolene her er bare så ... terapautisk :-) Jeg skal jo ikke ha papirbøker, men noen favoritter får alltid komme med meg hjem.



Som disse tre fra Hemingway, Murakami og Ishiguro


Når jeg er ferdig dukker plutselig Ian opp. Abel og Jonathan har kjørt ham til B&N. Service! Ian er strålende fornøyd med å få skyte større gønnere enn han har selv, og dagen har vært perfekt sålangt. Nå er det tilbake til hotellet for å pakke før avreise til imorgen. Denne lørdagskvelden skal vi nemlig på middag til Abel og Gia. Det blir en svært koselig kveld, ni mennesker rundt bordet og barbeque på menyen - Jonathan disker opp, døtrene har ordnet tilbehør og vi kan bare lene oss tilbake.

Søndagen blir det frokost på hotellet, så avgårde til flyplassen for å levere leiebil. Vi får et par ekstra timer der ute, for vi er sprengpakket til vektgrensen and then some selv om vi har ekstra bag. Ian har handlet utstyr til våpenet sitt samt klær, og jeg har ... ehhh - garn og klær og sko og ja... osv...



Vi havner på en litt annen del av flyplassen enn normalt her borte siden vi skal tilbake til Canada. Terminal E. Nokså utslitte finner vi oss en stol, og der blir vi sittende å lese. Det ble en fiiiin tur til Houston denne gang!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar