19. februar 2019

Whistler uke 4

Gratulerer med 25-års dagen Pål! Det er mandag og Fompel er halvveis til femti. Skremmende! Skjønn gutt, stolt mor :-)

Starten av uka går med til restitusjon og bybesøk. Været er nydelig blått, så vi tar favoritten vår ned til landsbyen - krysser Wizardløypa til fots og tar Excalibur-gondolen istedenfor bussen. Føler meg alltid barnslig lykkelig når vi gjør det, hehe.



Vel plasserte på favoritten Dubh Linn Bar med godt å spise og drikke er det alltid kjekt bare å sitte og se på folk. Delte bord men en gjeng østerrikske menn som var godt på en snurr. Jeg tror ikke de helt forstod at man starter å drikke ETTER dagen i bakkene her i Whistler, ikke i lunchen. Hele miljøet er annerledes enn det man finner i Europa. Her er det bakkene, snøen og ski-/snowboardturene som står i fokus fra 08:00 - 16:00, SÅ party. Ikke kombinasjonen døgndrift som Europa er "kjent for" her borte. Jeg må si jeg foretrekker den kanadiske modellen, selv om gjengen fra Østerrike garantert koste seg likevel.



Det blir også en tur til det koselige biblioteket. Vi reiser til Houston neste uke, og jeg vil se om de har noen spennende bøker i papirform(!) jeg vil ta med meg, og ha i hus bare fordi. Parkert utenfor biblioteket er et typisk vårtegn i Whistler - en sykkel, et snowboard og slalomski. Her er det rom for alle :-)



 Det ble noen bøker, ingen bombe. Er spesielt nysgjerrig på boka fra norske Samuel Bjørk oversatt til engelsk. Han skrev "Det henger en engel alene i skogen" tidligere, og den var veldig bra!! Litt morsomt å plukke med seg en norsk forfatter på engelsk.



 Jeg har noen bøker i bokhylla mi i huset også her borte, men de er få. Normalt drar jeg med meg ebøker, selvfølgelig, så disse få har jeg tatt med over tid. Noen på engelsk, flest på norsk ser jeg.

Første februar kommer det igjen 15 cm fra oven over natt. Ikke blå himmel idag, men til gjengjeld fantastisk føre!



Ian med ny, flott HH-bukse (den forrige ble revet opp av noe) her i Crystal-området og vår gamle favorittløype Ridge Runner. Lite folk, herrrrlig pudder og forbausende godt kne! Smart å ha flere dager rekreasjon for så å slå til når snøen er perfekt!



Og så har jeg gått bananas på nettet, og kjøpt garn... Denne herlige ull-/silkeblandingen bestilte jeg på yarncanada.com og ble svært fornøyd. Supermykt og deilig å strikke med!



Det ble fort en Tiril-topp i det melerte garnet. For noen farger! Jepp, strikkedilla har tatt meg. Toppen ble ferdig i tide til vi drar til Houston neste uke. Skal bli spennende å se hva jeg finner (i garnbutikkene) der ;-)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar