26. november 2010

Torsdag med influensa :-(

Yukk... Ian våkner opp med en saftig influensa! Det går i aircondition over alt her, så det var vel ikke akkurat uforventet.. Jeg selv nyser og nyser, men det blir heldigvis ikke noe mer. Vi tar oss en kjapp frokost og putter Ian i seng igjen. Walgreens next på meg for å kjøpe remedier for snørr og gørr. Litt å velge i uten resept her ja. Hadde det bare vært sånn hjemme...

Tar like godt en tur ned til Fashion Show Mall igjen, men her er alt stengt!! Det tenkte jeg ikke på - det er Thanksgiving idag og alle handlesenter er stengt. Bortsett fra Starbucks, men idag klarer jeg å gå forbi uten min caramel frappuchino :-) På vei tilbake går jeg innom Wynn og det hotell-interne shoppingsenteret. Her er det selvfølgelig åpent! Og med 40-70% salg. Mormor - her skulle du ha vært...

Jeg har dilla på vesker og har brukt noen timer i shoppingsentrene her for å finne meg min neste "all round" penveske. Den skulle være sort og mellomstor med sølvlenke - og klassisk i formen. Endte til slutt opp med denne fra Dior. Nydelig skinn og detaljer, som slettes ikke vises på dette bildet. Julepresang fra mor til mor :-) Og det gjorde slettes ikke noe at det var 40% salg på veska!

Siden Ian forhåpentligvis sover influensaen over har jeg flere timer å slå ihjel og går på skojakt. Et par nye sko til den ene julepresangen fra Ian hadde gjort seg. Jeg har alltid vært svak for Jimmy Choo sko, så jeg går metodisk til verks. Nå vet jeg hvor de mest interessante skobutikkene ligger, og finner faktisk et par skikkelig KULE Jimmy Choo's - igjen i Wynn sitt shoppingsenter i nabohotell-komplekset. Takk for all hjelp til Denzel - han er virkelig en flink ekspeditør og kan sitt fag. 


Etter så mye spasering bestemmer jeg meg for å avslutte ettermiddagen på Canyon Ranch Spa Club på hotellet. Trøtte bein og korsrygg etter nesten en hel uke til fots. Spa avdelingen er nyyyydelig! Med boblebad, steamdusjer, "igloo" rom som holder 5-7 grader, alle slags remedier du kan tenke deg og måtte ha behov for for å skjemme deg helt bort. Jeg velger spa'ets 80-minutters signatur-massasje fra en utrolig spa-meny og blir tildelt en mannlig massør. Sukk og god natt i nesten halvannen time :-)


Ian er i live når jeg kommer tilbake og har akkurat nok energi til å ta en kjapp middag på Taqueria Cañonita - en meksikansk restaurant som ligger like ved kanalene. Vi sitter "ute" og ser gondolene gli forbi og gondolierene synge. Ualminnelig god mat!! 

Det blir en tidlig kveld med WallStreet II på kjøpefilm på TV - som vi prøver for første gang. Ian er full av mat og influensa-remedier og stappes under dyna. Imorgen er det Pink Floyd konsert - og da SKAL han være frisk! Jepp! En god dag for mor? En VELDIG god dag for mor :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar