28. desember 2010

Hvor lenge holder lårmusklene?


Her er tallenes tale 3. juledag! 217 cm snø ila de siste 7 dager! Ikke spesielt dårlig, må jeg si!! :-) Dette er infoskiltet på stolheisen Solar Coaster som går opp til Rendezvous, lunch-restauranten vår. Det som bekymrer meg nå er lårmusklaturen... Klarer den 5 dager til av dette? Den bare MÅ!!

Første turen ned fra Solar Coaster er bare nyyyyydelig! Uberørte 15 cm på toppen av (for første gang) preparerte løyper. SILKEFØRE! :-))) Vi jobber oss mot Crystal Chair heisen, både for løypa Ridge Runner som er favoritten vår på vestsiden av fjellet, samt for vaflene på Crystal Hut. Begge deler er en nær-himmelen opplevelse! Vi får også bestilt plass på Crystal Hut for en litt spesiell nyttårsfeiring. Snøscooter tur opp, middag/fondue, champagne og raketter, og snøscooter tur ned igjen. Gleder meg MASSE!! :-)

På vei ned over er vi begge så happy at vi rent glemmer ut at jeg ikke har sekken min på ryggen - med både lommebok og kamera oppi... Og dette er på vei hjem for dagen, med en smule trøtte bein. Ian venter ved Excelerator heisen mens jeg må ta den møysommelige heisen opp, krysse over til Crystal Chair og ta denne (eneste) somleheisen helt opp igjen. Heldigvis ligger sekken urørt utenfor toalett-hytta! Jeg får en fantastisk tur ned Ridge Runner igjen, uten folk på!! Med alvorlig trøtte lår renner vi helt ned til lodgen. Det har vært en ualminnelig flott dag. Igjen!



Her er en fornøyd Ian med meg som goggles refleksjon. Tjobing for en juleferie! Og ikveld får vi besøk. Riktignok seint på kvelden, men likevel! Imorgen blir nok en fin dag i fjellet. Garantert!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar