8. august 2011

Fredag, samt lørdag hjemreise...

Fredag og siste hele feriedag. Nyter lang morgen på Modern B&B og har en lang og lat herlig frokost med de andre 5 gjestene rundt fellesbordet på "kjøkken". Definitivt interessante mennesker her ja - både dem som driver butikken og de forskjellige gjestene som har dukket opp om morgenene.

Planen idag er å handle noe PC utstyr her borte, forflytte oss til DoubleTree Hilton ved flyplassen og levere inn leiebilen. Enklere å ta Hilton's shuttlebus til flyplassen når vi skal reise enn å komme med leiebil, pikk og pakk... Gigantbutikken Frye's blir målet for utstyr-shopping, lunchen blir sjokoladebombe på Chili's og på hotellet venter - SUKSESS - både passet mitt, men også hele vesken med absolutt alt innhold! Det mangler ikke en eneste dollar!!! Vi må finne en måte å få takket personalet på bakeriet i California!

Ettermiddagen og kvelden blir på hotellet. Ian jobber, jeg slapper av og "pakker om". Ian har nå vært 6 uker på tur, så pakkekaos råder...

Lørdag - siste dag på tur og sola skinner like godt som da jeg landet for 3 uker siden. Fantastisk! Begynner igrunnen å bli vant til varmen her nå. Det er 15 grader hjemme... Uspennende dag, ferdigpakking og kort svipp til flyplassen. Jeg oppgraderer billetten til business class siden Ian flyr med stil denne gang. Stor blir derfor skuffelsen da jeg blir "degradert" like før boarding - sannsynligvis pga en platinum-kort-business-høyt-på-strå type... Vel, jeg får istedenfor economy comfort sete til cattle class pris og verdens hyggeligste selskap i en dame fra Sør-Afrika :-)

Norge er Norge, og ønsker oss velkommen med en så heftig regn- og vindkastbyge at landingen blir avblåst i siste sekund og flyet fyker til værs igjen. Litte granne ekkelt, må innrømmes... Etter 6-7 minutters rundtur lander vi motsatt vei og kommer oss på bakken. 

Home sweet home? La meg få tenke litt på den...

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar