5. august 2011

Onsdag & Torsdag, Houston

Onsdag - *Sukk* for et herlig sted å bo! Våkner til duften av nykvernet kaffi á la espresso, herlig "normalt" frokostbord uten pannekaker med lønnesirup eller lass med feite, frityrstekte poteter - til frokost!? Her er det yoghurt, frisk frukt, omelett om man vil, brødmat og hjemmelaget smoothie. Og alt er tilgjengelig også utover dagen! Det er bare å gå og forsyne seg. Vin blir servert utover ettermiddagen - på huset - og Lisa (eieren) samt de par-tre ansatte er kjempehyggelige, uten å gå over grensen til å bli altfor pushy.

Et lite snev av bygningene downtown Houston

Ian jobber hele dagen og har intervjuer på kveldstid. Jeg blir i leiligheten i hele dag. Orker verken shopping eller sightseeing, selv om jeg kan ha bilen. Det blir en dag på terrassen i sola med et par gode bøker. Eneste selskap jeg har er 3-4 ekorn som surrer i de høye trærne rundt meg. Peace!

Torsdag - Idag skal Ian i et kort møte, så jeg blir med på turen og stopper over på en Starbuck's mens møtet går sin gang. Etter møtet har vi en aldri så liten sightseeing i Houston's boligstrøk. WOW! Her er masse FLOTT! Kunne nesten tenke meg å bo her i disse flotte strøkene, og prisene (som vi sjekker hos en eiendomsmekler) er jo virkelig levelige! Bevares - her har eiendom sunket kraftig i pris... Noe å investere i?!?

På vei tilbake til Montrose distriktet svipper vi innom en oase i Houston som jeg ikke har besøkt tidligere. Det er Gerald D. Hines Waterwall Park, også kjent som Williams Waterwall. Vannveggen, som det i praksis faktisk er, er en 20 meter høy skulpturell fontene som ble ferdigstilt i 1985. Er den ikke flott !! :-)




Like ved parken og fontenen ligger den høyeste bygningen i Houston utenfor downtown business district, Williams Tower (tidligere Transco Tower). Bygningen er 277 meter høy og er den 4. høyeste bygningen i hele Texas. Gjennom buegangen fra vannveggen er den ikke mindre enn imponerende!


Bygningen er i glass, og gir et skikkelig stilig inntrykk med de store, hvite skyene på den knallblå himmelen!

Vi tar oss lunch på Lupe's og pusler oss tilbake til B&B. Ian har 3 intervjuer på gang i ettermiddag/kveld etterfulgt av (nok en) middag, som jeg står over. Internett er stabilt her på huset, så jeg får omsider tid til å poste alle innleggene mine på bloggen her. Nå er vi oppdatert - og har en hel dag igjen i Houston, imorgen fredag, før vi vender nesa hjemover lørdag utpå dagen engang.

Flott opphold i Houston sålangt, og NÅ skal jeg tilbake til boka mi - og kanskje et aldri så lite glass rødvin :-)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar