5. august 2011

Eagle - Colorado Springs


Etter en god natts søvn i den minste B&B jeg har overnattet i våknet vi til nytraktet kaffi, hjemmebakst og konge-omeletter. Judy som driver B&B'en var en utrolig interessant dame - bereist, bemidlet og særdeles oppegående. Ville nesten ikke dra derifra, og fikk med oss nistepakke på veien. Apple turnovers, puff pastry. Yummm....

Turen går videre gjennom Colorado langs elven og oppover via skisportstedet Vail samt mindre alpinbakker i området. Her er det pent og grønt, selv om jeg syns fjellene er noe .. små? Jeg hadde innbildt meg at Vail og Aspen hadde svære fjell og lange nedfarter... Kanskje vi ikke ser selve hovedfjellet fra veien? Jeg holder nå en knapp på Whistler/Canada ennå jeg da :-)

Vi stopper i Denver og tar oss en tur inn på Barnes & Nobles. En gedigen bokbutikk-kjede i USA. Denne i Denver er stor! Det første som møter oss innenfor døren er imidlertid en selger som demonstrerer den nye Nook e-readeren til B&N. Litt å skyte seg i foten, spør du meg... - men de må ta opp kampen med Amazon som har vært markedsledende på området. Trist å tenke på at Borders (bokbutikk-kjede) nå er gått konk. Hvem kommer etter?? Atmosfæren i Barnes & Nobles er herlig. Dette savner jeg i Norge!


Bjørnen var plassert like utenfor B&N i Denver. Kul type :-)

Vi kjører videre fra Denver og har som mål Colorado Springs før kvelden tar oss. Vi klarer det på hengende håret. En del kø på veien her for første gang på lenge. Vi finner oss et Marriott Residence Inn for natta, men først må vi smake på spesialiteten i området - Bison steak! Godt? Ikke spør... vi triller i seng.. fremdeles i Colorado.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar