7. oktober 2014

Anchorage dag 3 - Kontorrotte...

Var det ikke for jobben så ville jeg ikke vært her... Må minne meg selv på det nokså hele tiden...  Det er nemlig kontor- og litt studietid. Ian har dratt til kunden med friskt mot, jeg holder fortet, mailene og studiene. Sola skinner fra skyfri himmel og det er 0 grader utendørs... Imorgen skal jeg ta meg en tur downtown - meldt samme været da, men nå er det litt tørrere ting på planen. Har nå tatt en stor beslutning på egenhånd idag da - jeg stakk nemlig ut i lunchen. Tvers over gata fant jeg disse:


Hva velger man her da? Tok til vett - og siden det jo kun er mandag... så ble det Starbucks kaffe og en kanelsnurr. Tenkte å sitte og lese litt, men her inne var det proppfullt! Gratis wifi på alaska-bondelandet er tydeligvis en magnet. Stinn brakke og stormende jubel. Underholdende var det imidlertid, så jeg henfalt til people watching og kastet et blikk ut av vinduet i ny og ne. Utsikten var det heller ikke mye å si på:


Mens jeg satt der og klikket på mobilen tenkte jeg at jeg skulle sjekke jordskjelv-aktiviteten i området. Vi syntes vi følte noe rart under beina et par ganger igår, men tenkte ikke så mye over det. Det gjorde jeg idag - da det plutselig begynte å vibrere igjen... Her er oversikten fra foregående 7 dager...

 

Det skulle ikke forundre meg mye om denne listen ble oppdatert med de skjelvingene jeg nettopp kjente... Nei - det er andre ting å tenke på enn jordskjelv. Dette er nemlig planen min å få se neste gang vi skal over her - Området utenfor Whittier: Prince William Sound i full blomstring :o)


Back to work... Det var visst sånn det var...


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar