17. oktober 2014

Whistler, Canada Dag 5 og 6 - Game Over

All good things come to an end... Høstferien likeså. Ikke akkurat været vi håpet på, men vi har fått gjort litt praktisk arbeid her i kåken, for den skal leies ut jule- og nyttårshelgene. Litt inntekt er ikke å forakte. Det meste er klart, høstbilder er tatt slik at vi kan printe ut når vi kommer hjem, for så å henge dem opp i rammer når vi kommer tilbake. Det mangler litt på veggene her ennå.

Beste minne fra høstferien her - sykkelturen i Lost Lake området!

Fra badeplassen vår ved Lost Lake


 Ian i godt driv langs løypa White Traverse


Det er fremdeles ikke klart hvor ferden går videre. Vår kjære kunde har ikke helt kontrollen, så om det blir London etter Houston (som Ian reiser til imorgen) for så å dra til Perth og Bangkok med meg i november gjenstår å se. Det står ikke på oss, det er ihvertfall sikkert.

Igår fikk vi levert nok et anbud til en potensiell kunde, engelsk-undervisningen min ble kansellert denne uka pga sykdom og to av nordisk-undervisningsdagene er blitt utsatt så jeg er fremdeles ajour (haha, noe flaks må man ha :o) Fikk også tid til en tur ned til landsbyen for å hente en julepresang til gode venner (nei, røper ikke hvem) og kjøpt treet jeg har gått og siklet på i 2-3 år. Et fantastisk stykke kunst av et tre (1m20x70cm) skåret ut i messing. Det er behørig pakket og skal få bli med meg hjem imorgen. Godt jeg kan ta med meg two pieces of luggage... Nå mangler bare maleriet av "bjørn i snøstorm"... Det får vente litt til. Alltid kjekt å se fram til noe!

Snarveien ned til landsbyen går rett fra huset her og ut i de foreløpig grønne skiløypene. Nederst er Wizard-heisen som tar oss opp i winter wonderland på vinterstid. Det er godt med snø på toppene her nå, men nederst i heisanlegget regjerer fremdeles høsten. Ikveld er det på pub med noen lokaler venner herfra, så er det hjem imorgen tidlig - lørdag.

Ski-in... Ser noe annerledes ut på denne tiden av året...


Yrende vinteruteliv ved Wizard-stolheisen er istedenfor erstattet med minigolf i høstdress.


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar