19. februar 2015

En solrik dag kommer sjelden alene

Da sola først viste seg på himmelen her så har den bestemt seg for å bli. Herlig! Vi våkner hver dag til blå himmel, lette minusgrader oppe i fjellet og noen få plussgrader nede i landsbyen. Ideelt sett skulle vi kanskje hatt 40-50 cm nysnø (puddervariant), men med tanke på hvordan været er rundtforbi så er det bare å nyte! Påskeføre i nederste delene av skitrekket gir skikkelige vårfornemmelser. Her er Trude og jeg en ettermiddag alene på brett. Noen intense timer der mamsen får kjørt seg. Minime begynner å bli litt for kompetent på brettet... :-)



Godt med en pust i bakken! Ettermiddagene går med til rekreasjon, lesing, shopping i landsbyen og restaurantbesøk. Det er kommet en flott, ny uterestaurant i bunnen av Whistler Gondola heisen som trekker masse folk og skaper liv og røre, med skikkelige(!) uteovner og åpne gassbål. Det blir nok det nye stamstedet, tenker jeg. Selv liker jeg meg godt på Dubh Linn Gate, irskepub'en - selv om de faktisk IKKE kan lage skikkelig god irish coffee! Fy skam! Jeg burde kanskje låne dem min egen oppskrift... Kino har vi også testet igjen. Jentene ville være med på Kingsman. Stor suksess. Denne gang med litt flere mennesker i salen. Det var igrunnen nesten fullt, i forhold til de 7-8 menneskene som var på Jupiter Ascending for et par uker siden...

Idag var nok en flott dag med oppkjørte løyper. Vi dristet oss til toppen for å teste snøkvaliteten øverst i anlegget, men der er det fremdeles temmelig mye skare selv på ettermiddagstid. Vi holder oss i lavlandet. Godt nok med snø og påskeføre er å foretrekke.



Her har vi havnet på afterski på Merlins i Blackcomb Base. Jentene er "litt" snurtne på at det her i Whistler er 21 års grense på alkohol, de fleste pub'er og alle nattklubber. 18 år og voksne som de er i Norge. Det ser ikke akkurat ut å plage dem nevneverdig. Store glis og trøtte bein i slutten av dagen likevel. Sola er meldt helt til vinterferien deres er ferdig, så her er det bare å nyte. Snakker meg om å være heldige med været! Skål i hot chocolate :-)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar