25. februar 2015

Art galleries er farlige...

Det er tirsdag og dags for å jobbe litt. Sola skinner fremdeles fra denne ennå så blå og helt skyfrie himmelen idag, og snøen er godt forankret i løypene enn så lenge. Her er bare blide fjes å se. Frem til lunch full konsentrasjon, så skal vi ned på galleriet til Fairmont Hotel og hente maleriet mitt - som jeg har ventet 4 år med å kjøpe. Kunstneren er Joan Baron, og hun har noen aldeles nydelige malerier bla. av en bjørn i forskjellige positurer og farger. Jeg la min elsk på et blågrått maleri i 2010, siden dengang har jeg kikket etter et tilsvarende. Det morsomme er at denne gang traff vi Joan selv, hun hadde utstilling i foajeen på Fairmont Hotel forrige lørdag hvor hun også stod og malte slik at vi andre fikk studere teknikken hennes. Men ingen bjørn i blått... noe jeg også kommenterte til henne. Men igår, nede i galleriet - hva fant jeg? The Wander! Med blågrå bakgrunn/snøstorm. Yesss! Fire års venting er over. Jeg har endelig fått maleriet mitt! :o)


Omsider fant vi også en vannslange og tilkoplingsdings for å kunne spyle syklene våre skikkelig. Det er nemlig ikke vannuttak i garasjeanlegget siden rørene fryser så fort på vinteren her. Det får bli en vårrengjøring før vi reiser herfra, tenker jeg. Ellers surret vi bare rundt i landsbyen og kikket på folk og fe. Utleiesykler står nå utenfor butikkene på rekke og rad, og ryktene går om at bjørnene begynner å klø seg i pannen og tror det er vår. Jeg får håpe de holder seg inne en ukes tid til...

Landsbylampe :-)


Magners irsk cider og gode jobbnyheter. Skål :o)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar