28. oktober 2011

Fredag - Caversham Wildlife Park

Idag drar vi med Steve og familien til Caversham Wildlife Park. Dette er en park som ligger naturlig til i bush'en 16 km fra Perth. Her er det over 200 australske arter samlet, og det er en unik mulighet å lære masse om dem på kort tid. Det ultimate for meg ville imidlertid være å se en vill kenguru :-) Og hva får jeg se ute på et jorde et stykke utenfor Perth sentrum? Nettopp! En svær, vill kenguru. DA er jeg klar for wildlife parken :-)






Og i parken får jeg se nettopp det jeg har sett, men nå på nær avstand. Ein sjikkeligge kenguru! Alle bildene er tatt med et point-and-shoot kamera, ikke min vanlige 500mm linse. SÅ nære kom jeg kenguruen. Er de ikke skjønne ;-) Noe avslappede i varmen, det skal være visst. Fikk også sett en kenguru liggende på rygg som den øverste, og den hadde en søt kengurubaby romsterende rundt i pungen på magen. Søt!

Vi fant også utrolig mange flotte fugler, her er to av dem. Øverst - en Kookaburra. Nederst - en Tawny Frog Mouth....




Det er ikke til å komme bort fra at det hadde vært kjekt å kose med en teddybjørn også. Og hvilken pelsball passer bedre til det enn Koala bjørnen. De er utrolig søte, og sover 18 timer til dagen! Som en gjennomsnittlig tenåring med helgefri....  En av koalaene kom vi så nære at vi kunne klappe. For en pels! En skikkelig kose"bamse" :-)


Vi ruslet rundt i parken hele dagen og spiste også middag her inne. Dette kan anbefales - både for store og små! Lærerikt og underholdende! Til tross for at denne fredagen er en nasjonal helligdag i Australia så var det ikke overfyllt noe sted. Parken er svær, og folk fordeler seg rundtforbi. En absolutt topp dag! Imorgen skal vi leie bil og komme oss ut av Perth. Queen'å skal på barbeque i Perth sentrum med halve resten av befolkningen her, så da rømmer vi utover. Freemantle står på planen. Og Cottesloe Beach. Kanskje en tur på vinsmaking? Vi får se! Skal ha bilen 2 hele fridager, så da er det kun fantasien som setter begrensning.

Begynner å få lårmuskler tilbake her....

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar