24. oktober 2011

Jakarta - torsdag shopping?

Idag drister jeg meg alene ut i trafikken og krangler meg mellom biler og hundrevis av mopeder og motorsykler. Senayan Plaza er målet, og her er planen shopping. Turen bort er en historie for seg selv. 15 minutter med hjertet i halsen i et salig trafikkaos. Vel fremme vindusshopper jeg i de svindyre merkebutikkene. Her er det mye elegant, gitt! Legger imidlertid merke til at de indonesiske jentene ikke er fullt så elegante som de tilsvarende like rike thai'ene. Man ser virkelig at de er et annet folkeslag, både i væremåte og ikke minst ansiktsfasong. Interessant!

Jeg handler - ingenting! Er ikke i modus, og går bare rundt og surrer. Få meg en crépe med is og jordbær, og vender nesa tilbake mot hotellet. Jakarta er en merkelig by. Den er rett og slett mindre interessant! Her er lite kultur å spore, og siden det er muslimer i all hovedsak som bor her så finner man heller ikke templer og pagodaer som i Bangkok. Jeg må slutte å sammenlikne med Bangkok! Jeg er litt skuffet over Jakarta, men det kommer sannsynligvis av at jeg hadde et helt annet bilde av byen i hodet før jeg ankom. Men - så vet man det :-)


Jepp - jeg slanger meg rundt bassenget igjen! Ian blir sein, og idag får jeg meg noen hundre meters trening også. Svømmebrillene jeg kjøpte i California kommer godt med :-) Ikveld blir det utflukt for middag. Ian har funnet favoritten min, så vi tar oss en noe lengre rusletur - og finner Outback. Hehe... Litt tåpelig, kanskje - å spise på en Outback sålenge vi skal til Australia om kun få dager, MEN - de har utroooolig gode biffer og en sjokolade-bombe-dessert til å "dø" av. Så hvorfor ikke...

Avslappende dag! Herlig! Tror til og med Ian slapper av litt nå :-)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar