31. oktober 2011

Søndag - surfing the Australian waves!

NOT! Men det var planen! Idag er det imidlertid vindstille! Vi bestemmer oss likevel for å tilbringe deler av dagen i Cottesloe. Vi har bare besøkt stranda her tidligere - denne gang blir det alvor! Til tross for skyfri himmel, 27 grader og null vind er det likevel kaaaaldt i vannet. 20-21 grader er ikke mer enn det må være. Ian er nokså glad for at det ikke blåste og bølgene var store, tror jeg. Han kom seg kun uti til knes. Jeg var imidlertid på svøm flere ganger. Frisk, kan man trygt si. Og det var ikke fritt for at jeg følte meg tilbake på Sola-stranda en varm sommerdag. Forskjellen er at det er nylig vår her nede, og allerede 20-21 grader i vannet...

Stranda her er nydelig da:




Vi blir noen timer og har oss en litt sein lunch. Trekker opp under trærne etterhvert. Sola er utrolig sterk, og vi er ikke akkurat sjokoladebrune i utgangspunktet nå når det nærmer seg november... På vei tilbake til hotellet, som nå er Ibis på Murray Street, så finner vi plutselig "en bortgjemt perle" av en liten park med vadefugl. Som Ian selvfølgelig må utforske. Han bedriver fugletitting, mens jeg tar meg av resten av "interiøret". Det spesielle med denne parken er at den ligger midt mellom to highway's, men er likevel en fredelig oase.


Vi avslutter dagen og kvelden sammen med Neil, en kamerat av Ian som jeg traff for ca 10 år siden. Han bor og jobber nå i Perth. Skikkelig trivelig, og nydelig mat og øl på indisk restaurant like opp Hays dette også. Vi er nokså tatt av sola idag, så vi blir ikke særlig seine. Kryper til køys 22:00, trøtte som dupper. Og imorgen har Ian sin siste arbeidsdag før vi vender nesa hjemover mot kaldere vær. HERLIG her nede! Perth er en veldig god kandidat til å nærme seg toppen av by-lista mi!


Abstract water art... ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar