28. oktober 2011

Tirsdag - med Stavanger besøk!

Ian kommer seg tidlig på jobb, og jeg kommer meg opp og  ut av kåken litt senere. Solveig og David er tilfeldigvis i Perth, og dem skal jeg treffe i 2:30 tiden idag i sentrum. Jeg vil ha med meg den ”store” runden via botanisk hage igjen, men må vente til ca 11:30 før jeg kommer meg ut. Det regner faktisk! Ikke at det gjør noe videre, det er jo varmt, men det er litt styr å vasse rundt våt en hel dag.. Været letter imidlertid, og turen blir flott.

Utsikten nedenfor er fra krigsmonumentet fra første verdenskrig og mot downtown Perth.



Jeg treffer dem litt uplanlagt en halvtime før avtale. De finner meg nemlig på utekaféen fra igår med en cappuchino på bordet. Solveig og David har hatt en totalt 4 ukers ferie, med over 3 av dem i Australia rundt forbi. Høres ut som en spennende tur! Vi avtaler å treffes senere til middag sammen med Ian og skiller lag i gågata. Jeg finner meg en taxi igjen og slapper av en stund. Kvelden treffes vi alle 4 på en nokså spesiell restaurant, Greenhouse, og har en skikkelig trivelig kveld. 

Maten er i "tapas stil" og smaker nydelig i annerledes omgivelser. Dette er en økologisk restaurant, ikke bare når det gjelder maten, men også vegger, tak, gulv og møbler i restauranten. Alt som er mulig å resirkulere er brukt. Restauranten har ingen fancy interiørdetaljer, men har en utrolig behagelig atmosfære. Selvfølgelig har denne slått an - her er det proppfullt. Og nedenfor - slik dyrker de krydderne sine - på taket :-)


Restauranten er vel verdt et besøk! Maten er som sagt veldig god, spesiell med hensyn til meny og veldig intim og koselig.

Vi pusler oss hjem i taxi uti de senere nattetimer. Solveig og David reiser hjemover imorgen, og Ian skal ha sin siste dag på jobb onsdag. Flott dag!!

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar