10. april 2016

USA - Jobb i Houston 2

Så fikk vi flyttet hotell fra Galleria-området og kontoret ned til Houston downtown hvor kunden vår holder hus. Mindre hotell med miniatyrsvømmebasseng, men det har skikkelig store suiter og god plass. Det tar meg 2 minutter å kjøre Ian på jobb. Her er det problematisk med firma-parkeringsplasser i sentrum, så jeg kjører gjerne.

Best Western Plus Downtown Inn & Suites anbefales!


Været er fremdeles nydelig. Gradestokken kryper oppover med en liten grad hver dag, og ligger nå mellom 22-26. Aldeles helt perfekt for en norsk vestlending! Vi byttet hotell mandagen, men før jeg tok leiebilen fatt så gikk jeg bananas på Galleria shoppingsenter. Har alltid lang liste, og denne gang var det faktisk 1,5 år siden sist jeg var i Houston. Tiden flyr, gitt. Mandagskvelden inviterte vi ut John (ansatt) med kona Mila på restauranten Americanas. Det var litt for mange mennesker der til at jeg ville ta for mange bilder av det særdeles så spesielle interiøret, men her er ihvertfall ett av de mer morsomme detaljene.


En popcorn-vegg! 


Sjekk også de kule uplights og stolene. Virkelig noe for seg selv. De store sommerfugl-fasong båsene skåret i samme mørke treet som stolene fikk jeg ikke tatt bilde av. Skal se om Ian har noen jeg kan poste etterhvert. Spesielt! Og med særdeles god mat! Americanas anbefales på flere vis!

Tirsdagen tar Ian shuttle bus til jobb og jeg har planer om å slå meg ned i en ny Barnes & Noble jeg så på kartet 5 minutters kjøring fra hotellet i River Oaks området. Jeg begynner å bli tøff i trafikken til tross for fjørten filer fulle i biler som går i alle retninger. Littegranne annerledes trafikkmønster enn på Tau..kan man si..




Et assortert utvalg bøker havnet med meg hjem i handleposen. Og ei notatbok. Og en lærinnbundet journal. Klarte ikke stå imot, men hva skal jeg bruke journalen til? Ja si det. Visdomsord? Neppe. Og så fant jeg ut at jeg hadde glemt en handlepose på det første hotellet. Og posen. Den er borte vekk! Inneholdt 2-3 gaver. Irriterende!! :-( ...men jeg har vel sikkert gledet en vaskehjelp... Ikveld havnet vi på middag med Albert (kunde og venn) og kona. Backstreet Café har aldeles nydelig Red Snapper (fisk, ingen idé om hva sorten heter på norsk). Denne restauranten er også en gjenganger når vi er i byen. Anbefales om du befinner deg i Montrose-området.

Onsdagen finner jeg ut at jeg ikke har handlet fra meg på Galleria. Et par butikker glemt, bla. Victoria Secret. Det er virkelig en utflukt opp dit igjen midt på dagen, men med tunga beint i munnen (leiebilen har ikke GPS) så går nå turen på et vis. Ian blir plukket opp på tilbaketuren og vi får Corvetten på sin tredje tekniske kontroll for uka. Den blir omsider og endelig klargjort og godkjent teknisk så vi kan dra på rådhuset (!) for å få "brikken" for 2016.. Barbeque pizza på Calfornia Pizza Kitchen er heller ikke så verst du... Men bare så det er sagt, jeg trener hver dag også! Det går ikke bare i mat :-)



Selv om det ser sånn ut, nok en gang på Lupe's (med de aller beste frozen lime marguaritas jeg noensinne har smakt - ever! Anbefales? Så absolutt! :-)


God jobbuke vel overstått, med potensielt veldig gode resultater. Bedre kan det ikke bli før vi vender nesa nordover. Fredagen går med til planlegging, google'ing og ikke minst pakking.. En Corvette har definitivt ikke lagringsplassen til en SUV... OG, så får vi med oss nok en kveld med Albert og kona, denne gang på kjøttrestauranten over alle - Chama Gaucho. Ugh... Trening!

Og hvor kommer kjøttet fra?


 Kom kyyyyyyraaaaa.... (dette er midt i Houston!)


 Og der var de jammen...!!! :-D

.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar